reklama

Nabúral som, lebo dodržujem predpisy

Je piatkový večer, Bratislavská premávka graduje, diaľnica smerom na Nitru prepchatá, zotmelo sa. Maximálna povolená rýchlosť sa znižuje na 100, po pár metroch na 80 a nakoniec na 60 km/h. Zvislé značenie s bielo-červenými pruhmi každého presmeruje do ľavého pruhu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Vlastne ani nie do pruhu, ale mimo pruhu pretože značky sú vyložené až do polovice ľavého pruhu. V pravom pruhu sa dlho nič nedeje, neskôr vidím, že frézujú asfalt. Konečne, však vyjazdené koľajnice boli už neznesiteľné. Značky nás prísne držia na ľavej strane, kým po piatich kilometroch a nezačnú rozširovať a navádzať nás späť do pravého pruhu. Po chvíľke bielo-červené značky miznú úplne. Vyhodím smerovku a podľa predpisov snažím sa prejsť do pravého pruhu, aby som nikomu rýchlejšiemu nezavadzal. Zrazu auto hupne do hlbokej vyfrézovanej ryhy a predo mnou sa z tmy vynára obrovský kus plechu. Bola to zlomená dopravná značka, ktorá pôvodne vyznačovala kraj cesty. Opatrne trhnem volantom, aby som na ňu nenabehol a v zapätí sa ozve veľké buchnutie. Nabehol som na podstavec tejto značky, ktorý som ani nevidel, lebo je čierny a bol na čiernom asfalte. Trčal z neho ohromný kus zlomeného železa. Zastal som a s hrôzou som zistil, že na ľavej strane mam plochú tak prednú ako aj zadnú pneumatiku. Vyhodím blikače, postavím trojuholník, vraciam sa späť k autu, keď ďalšie auto dopadne tak ako ja. V poslednej chvíľke odskakujem, aby ma nezrazilo nekontrolovateľné auto. Pôvodne som chcel nebezpečný predmet odtiahnuť z cesty, ale mohlo by ma to stáť život. Ten podstavec v diaľke nebolo ani vidieť a okrem toho kým som zavolal odťahovku vyleteli ďalší dvaja a dopadli podobne ako ja. Kým prišla odťahovacia služba vyletelo asi 25 aut a každý druhý myl prerazenú pneumatiku. Horšie bolo to, že ja som nemal poškodenú len pneumatiku, ale dokrivené elektróny. Oprava v Nitre a nadovšetko v noci nebola možná. Museli ma preto brať aj s autom späť do Bratislavy. Cestou naspäť na problémovom mieste už stáli policajti a pár nových nešťastných aut, ktorí tak ako ja tiež sa snažili dodržiavať predpisy a hneď ako to bolo možné sa snažili vrátiť sa do pravého pruhu. Ráno cestou do servisu mi taxikár potvrdil, že celú noc v rádiu upozorňovali na zlé dopravné značenie pred Nitrou, na havárie a na odstavené vozidlá. Nikoho však z kompetentných nenapadlo napraviť to. Ešte ani keď šlo o ľudské životy, lebo materiálna škoda je pri tom nepodstatná. Kto by zodpovedal za ľudský život, keby došlo k tragédii?

Peter Varga

Peter Varga

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek s heslom "Na čo sa nehanbíš myslieť, to nehanbi ani vysloviť". Človek má právo mať svoj názor a sloboda okrem iného znamená možnosť tento svoj názor verejne prezentovať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu